Nelayan Menjumpai Makhluk Pelik

| February 24, 2012 | 16 Comments

Nelayan Menjumpai Makhluk Kura-Kura Pelik | Seorang nelayan di China terkejut bila melihat hasil tangkapannya berupa seekor makhluk pelik, yang tidak pernah di lihat sebelum ini. Ia berbentuk seperti seekor buaya dan seekor kura-kura jika di gabungkan. Nelayan tersebut tak sengaja menjumpai mahkluk aneh itu ketika menangkap ikan di Sungai Danau Weishan, China. Menurut sumber, haiwan tersebut pernah di jumpai dan di pelihara oleh seseorang di Amerika Utara namun sudah di buang ke dalam sungai. Menurut masyarakat setempat pulak, haiwan tersebut ada berhubung kait dengan alien atau mahkluk asing. Benarkah? Cuba tengok gambar makhluk pelik seperti alien ini.

Melayukini.net – Kalau sekali tengok makhluk pelik ni macam spesis kura-kura kerana mempunyai cengkerang di atas, dan mempunyai 4 kaki dan satu ekor. Tetapi haiwan ini tidak pernah lagi dijumpai di Malaysia. Tidak diketahui sama ada haiwan ini mengancam manusia ataupun tidak.

Sumber: Bard Bahtiar | Koleksi Luar Biasa Dan Pelik Melayukini.net

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Luar Biasa dan Pelik

About the Author ()

Comments (16)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. GGodamOtak says:

    fuhh.. primitif betul bentuk haiwan ni..nenek moyang labi-labi ni,,

  2. deco says:

    keh3..alien???tu namanya snapping turtle..macam kura2?mmg spesies kura2 pun..x de yang peliknye..bumi Allah ni luas,banyak lg benda2 yang x terkupas oleh manusia…terpulang pada kita macamana nak menghargai alam ciptaan tuhan yang maha luas ni…

  3. mencari ilmu says:

    kura kura lebih kurang 500 tahun usianya .sebab sy pernah lihat sejenis ini di zoo yang berada di kulai johor /tak silap sy .

  4. Orang Baru says:

    kura2 ni memang wujud lah.. aku penah tengok kat Underwaterworld Langkawi tahun 2004 dulu.. kt seluruh dunia ade spesis ni tp tinggal berapa ekor je sbb makin terancam.. ni bukannya spesis baru.. haish~ =.=”

  5. kalimantanoya says:

    ni aliigator snapping turtle la…..
    bnyk pet store jual…..
    hrga dlm 280 jer kot…….
    xde la aneh sgt…..

  6. mr. secret says:

    ni namanya aligator snapping turtle aq like ngn kure2 nie..

  7. erina says:

    kan ke ini snapping turtle…ish ish ish kalau sape2 yg kena snap dengan turtle ni memang peristiwa berdarah ni..

  8. AtromenTaro says:

    Adess,hampir semua topic pasal haiwan ‘pelik’ kat sini da kene discover da,cube ler try search name diaorg lu bru post… @[email protected]
    no offence ye,sye cume bagi pendapat.

  9. khamsi says:

    haah..jackass nye muvie pon ade nih..

  10. kim says:

    Noob gile admin.. ni snapping turtle la.. alien waklu

  11. ABE says:

    CAM GAMERA JER….CUME KECIK

  12. samsulong says:

    ada jual kat petshop kat tmn sentosa, johor bahru. daaa… kura-kura amazon.

  13. key hunter says:

    Godzilla lah 2…dy mengecik sbb kena pancaran ultra dari ultraman..kehkehkeh..

  14. noro says:

    habislah pupus terus kura kura tu kena makan dengan org china tersebut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *