Haiwan Pelik Menyerupai Manusia

| March 20, 2012 | 10 Comments

Melayukini.net – Haiwan Pelik Menyerupai Manusia | Di suatu kawasan pedalaman Derbyshire Countryside, England, seorang warga tempatan menemui sejenis makhluk yang pada mulanya kelihatan seperti seorang bayi. Namun setelah diamati secara dekat, warga tersebut mendapati makhluk tersebut menyerupai seorang manusia tetapi mempunyai sayap. Pihak polis telah mengambil makhluk pelik tersebut untuk dikaji.

Menurut laporan dari hasil X-ray, makhluk pelik tersebut memiliki struktur tulang mirip dengan susunan tulang pada badan, tetapi pada badannya terdapat sedikit rongga seperti serangga. Uniknya, makhluk pelik itu juga memiliki rupa bentuk mirip dengan manusia. Mempunyai 2 tangan lengkap dengan 5 jari, dua kaki dan pada bahagian kepalanya terdapat lapisan jaringan kulit sangat tipis yang ditumbuhi rambut berwarna perang keemasan.

Lebih menyukarkan, makhluk pelik ini mempunyai sayap dan badannya pula tersangat kecil di antara 10-20 cm tingginya. Mayatnya juga tidak membusuk malah mengering dan sama sekali tidak mengeluarkan bau busuk. Pada struktur sayapnya pula, ianya seolah-olah daun. Sayapnya mirip dengan struktur sayap serangga.

Sampai sekarang, pasukan forensik yang meneliti jasad makhluk ini belum dapat mengenal pasti sepenuhnya mengenai spesis (jenis) dan identiti makhluk terbabit. Menurut kesimpulan yang didapati, makhluk tersebut memilik struktur DNA mirip dengan DNA manusia, namun ianya terdapat banyak persamaan dengan serangga.



Kemaskini – Makhluk ni tipu je hasil seni seorang tukang magik di England: Wikipedia

Melayukini.net – Pelik kan? Hal ini kerana makhluk pelik tersebut mempunyai struktur DNA sama seperti seorang manusia. Dan pada masa yang sama terdapat banyak persamaan dengan serangga. Apa-apapun, hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui-Nya.

Sumber: Mira Akim | Koleksi Luar Biasa Dan Pelik Melayukini.net

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Luar Biasa dan Pelik

About the Author ()

Comments (10)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. mcam2 yg pelik skrg…xmustahil pon kalu ade..semua kuasa tuhan..

  2. man_belon says:

    entah2 pari2 hutan x hahaha…

  3. Jebon says:

    Ibu peri bawang putih ni!
    msti bawang putih dah lme x pggil die nie!
    haha….

  4. Azlan says:

    Macam pari-pari dalam cerita Peter Pan

  5. syaza says:

    nampak mcm pari2 pulak…hehe tapi ini kuasa Allah

  6. Norazura says:

    Emm pelik!tp xda yg mustahl dlm duina ni krna akhr zamn sudh menghmpiri kt

  7. Norazura says:

    Xda yg musthil d dunia ni!krna allah e2 maha kuasa

  8. macam citer hellboy je

  9. Alfredo Portobello says:

    jenglot versi mat salleh la ni, sebelum ni jenglot ada kat indonesia jer…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *